30
Kwi

Umowa spółki komandytowej. Elementy obowiązkowe. Siedziba spółki.

Masz podpisać umowę spółki komandytowej. Powinieneś więc wiedzieć, że jednym z obowiązkowych elementów takiej umowy, jest wskazanie firmy i siedziby spółki.

O firmie spółki komandytowej pisałem już tu.

O co chodzi z tą siedzibą? Siedziba spółki komandytowej to miejscowość. Nie konkretny adres, numer domu, lokalu, czy mieszkania. W umowie spółki wykazujesz np.: ,,Siedzibą spółki jest miasto Łódź.”

Dobrze, ale co to ma do rzeczy?

Adresu korespondencyjnego spółki, lokalu w którym będzie miała biuro nie musisz określać w umowie spółki komandytowej. I tak naprawdę lepiej byś tego nie robił.

– Dlaczego?

Pomyśl, co się stanie jak będziesz chciał ,,przeprowadzić” biuro spółki? Z jednego krańca miejscowości na inny, albo nawet w obrębie jednego budynku…. Jeśli adres masz wskazany w umowie, to przeprowadzka wiąże się ze zmianą umowy sp.k. A to oznacza, że czeka was wizyta u notariusza i wydatki z tym związane. Zakładam, że zawsze będziesz miał luz czasowy i komfort finansowy zmieszczenia przy zmianach w spółce kolejnej czynności i wydatku 🙂

Konkluzja:

Siedziba spółki to zawsze miejscowość. I to ją musisz wskazać w umowie spółki. Dla zaoszczędzenia pieniędzy i stresu, nie wskazuj adresu spółki w treści umowy spółki. O tym czym jest siedziba i jak ją określić powinien Cię poinformować przy jej podpisywaniu notariusz.

A wskazanie adresu spółki przy rejestracji i ew. zmiana tego adresu, to już zupełnie inna sprawa.

{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }

Dodaj komentarz

Dziękuję, że chcesz skomentować mój artykuł! Jednak jeśli szukasz pomocy w swojej sprawie to musisz wiedzieć, że moja odpowiedź ma charakter odpłatny. W tym celu skontaktuj się ze mną, korzystając z zakładki Kontakt.

Poprzedni wpis:

Następny wpis: